Nasib semut dalam gula melaka!

Salam semua..

Petang semalam tengah duk potong gula melaka untuk di buat onde² sekali ternampak semut besar dalam ketulan gula melaka tu.Haishhh.. seb baik la semut kan kalo lipas ke, cicak ke, mau muntah ijau kat situ jgk! Agaknya semut ni masuk masa gula nak dibekukan kot.. Sebabnya fizikal semut tu masih cantik je macam hidup lagi..

Semut yang masih melekat di  ketulan gula melaka yang dipotong semalam

Masih cantik lagi kan semut tu??Yang terornya masa tengah syiok duk potong dengan pisau besar gedabak tu boleh pulak tak terpotong semut tu Kalo dah terkena kompom tak perasan ada semut

Ni pertemuan pertama sejak memasak.Tak pernah lagi la jumpa cicak, lipas, kaki katak ke.. Haishh harap² tak kan jumpa la.

Nota ringkas : Korang pernah ke jumpa benda pelik dalam makanan yang dah dibeli siap?


{ 19 comments.. read them below or add one }

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. September 2, 2010 at 9:25 AM
ishh...takmo ar jumpa...teringat kepala biawak lam asam jawa...sampai skang takut2 berani nak guna asam jawa bila memasak tau...
MrS. F!zA MrS. F!zA September 2, 2010 at 9:28 AM
@.:iz-AnN a.k.a cOmOt:.ha kepala biawak?? jumpa masa bila tu?? ngerinya dgr... eeeeeeeeee
..nOj.. ..nOj.. September 2, 2010 at 9:35 AM
geli betul aku ko sebut cicak tu. bkn kate melompat, pitam terus kt situ kot. hehe
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ September 2, 2010 at 9:37 AM
ya ampunnn rajinnya awak masak..sampai onde² pun awak buat sendiri?? untung naman ada bini mcm awak!

k.eli suka onde²..tp sakit hati je beli kt kedai ni..ada ke patut gula melaka tu letak cinonet je.mana nak rasa.aku rasa tepung hijau tu ada lah waaaaaaaaaaaaa

tu gambar semut yg naman shoot ke tu? besarnye semut!
Ena Ena September 2, 2010 at 9:40 AM
alhamdulillah.. tak pernah lagi.. cuma makanan je yg tak sedap.. hoho
MrS. F!zA MrS. F!zA September 2, 2010 at 9:47 AM
@e.l.i.z.@k.eli naman la shoot kan de watermark dia tuh.. tkkan cilok buh watermark sendiri..naya kena saman nanti :p

tu la bkn susah pon buat k.eli.. ritu fza pnh wat entri cara nk buat.. simple dimple okeh!
ArELeEz ArELeEz September 2, 2010 at 10:32 AM
uiks! semut ke lebah tuh? bapak la besor!
::Mamalyna:: ::Mamalyna:: September 2, 2010 at 10:52 AM
cam kena awet jer semut tue, hehehe
firahadifa firahadifa September 2, 2010 at 11:17 AM
i penah minum root bear float , dalam dia ade kunbang!.. eyyyyyyyyyyyyyy
eima eima September 2, 2010 at 11:18 AM
siap bersayap ...
kesian semut tuh .. pastu keisan kat ko sekuarga sbb tongoi 40 hari klu termakan ....seb baik tak...hehe

aku penah mkn tomyam ade kaki lipas...
aku mkn sampai abis...di sebab kan aku protes laki aku tak bg aku komplen kat tokey kedai tuh...haha
Aleeya Aleeya September 2, 2010 at 12:15 PM
huhuuu cantek plak pic tu hehe

aku lau tejumpa ape2 yg pelik cam lipas ke ape ke dlm mknan mmg rase nak wek2 je
Wansteddy Tales Wansteddy Tales September 2, 2010 at 12:30 PM
benarlah kata org, mati semut kerana gula. spesis semut tamak ni makan gula bnyk sngt smpai kembong! hahaha...
Nana Nana September 2, 2010 at 12:35 PM
ada penah jumpe lipas terus rasa nk muntah!! g balik kedai tu tunjuk kt dia dia ckp maaf pastu ganti blk duit
Farra Dhelina Farra Dhelina September 2, 2010 at 1:33 PM
belum pnh lagi time memasak..tp kat kedai mkn ye..mcm2 blh jumpa ..haishh
MieZa MieZa September 2, 2010 at 3:46 PM
boleh pernah lagi jumpa apa-apa...tapi kan semut tue cantik lah..hehe
syariza09 syariza09 September 2, 2010 at 3:52 PM
apsal semut ni mcm mati terkejut jok
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie September 2, 2010 at 4:34 PM
aiyaa...semut semut...datang mengacau lak...