My Little Helper! ^_^

Kat rumah sekarang dah ada pembantu.Pembantu ni dia pilih kerja tau! Bukan semua kerja dia buat!.heheh..Kerja pilihan dia adalah lipat baju (mengemas cara sendiri)Mama penat² eh penat ke lipat baju??penat la nak lipat setiap inci mengikut ukuran supaya semua sama je.. haha.Kalo lipat tu tinggal la jap gi dapur ke memana ke ada la orang tolong sambung lipat.

Cer tengok pembantu baruku ni!

rajinnya anak mama!! Tak semestinya anak pompuan je kena rajin

sedar dah ada orang datang!Bukan dia melipat tapi duk sepahkan balik!

orang nak amik gambar dia sibuk sengih².Paham sungguh mama hala kamera ja mesti nak amik gambar tu yang terus sengih

Pelik sungguh baju yang sengaja ditimbunkan atas tilam dia tu tak usik.Tapi bila baju tu dah siap lipat yang dia berkenan sangat nak usik.Semalam pon sama punya banyak baju yang mak siap lipat tinggal la kejap ke dapur nak masak untuk berbuka,bila datang tengok habis semua di punahkannya.. Haishh..

Agaknya esok² dah boleh berjalan habis pulak dipunggahnya baju dalam drawer.Sekarang ni pon duk berusaha tarik drawer tapi tak berjaya lagi..Kalo dah berjaya ni kompom la habis dia kemas semua baju² tu!! Bertambah la keja mak kat rumah tu!


Hati Berkata : Kalo kecik² suka buat sepah sok besar suka mengemas la kot..




{ 29 comments.. read them below or add one }

..nOj.. ..nOj.. September 1, 2010 at 1:17 PM
heheh debar2 kan nk tunggu dia besar sket. ape lg yg dia 'rajin' nanti. bykkkkkkkkkk sgt yg dia rajin nanti wei. tunggu jela. hehehe
.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. September 1, 2010 at 1:18 PM
hehehe...eh tak sama pun allignment baju yg dah dilipat kat belakang tu...

moral
jangan lipat baju masa anak masih sedar...
masa terbaik masa derang tido...hehehe..
mama tisya mama tisya September 1, 2010 at 1:25 PM
tu darwisy blum leh jln lg..sok2 die punggah lak bj2 tu...penat la mamanye nk kutip yg bertaburan...hehehehe...tisya bila kita dh siap lipat die plak p amik nk lipat sendiri gaya die..sbr je la
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 1:28 PM
@..nOj..tk dpt mak nk bygkan...jenuh la nanti!
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 1:29 PM
@mama tisyawah! mmg kena lipat balik jgk la kan..ehehehe..
mamalieyna mamalieyna September 1, 2010 at 1:38 PM
hoho...memang gituler kekdahnye bebudak ni! siapkan diri tuk sesi 'nolong kemaskan' lemari baju lak pasni! cam arif la, skrg mama dia dh mau ubah jd tarzan terjeritkan dia balik2 nak bukak drawer kain baju dia..haish..penat tau mama susun leklok baju2 dia, senang2 jer dia mau sepah2...huhu..

*darwisy asal nk snap pic je, mesti mau posing gitu..hikhik..kiut!
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 1:41 PM
@mamalieynatu la..budak awatla berkenan sgt ngan kain eh??adik dulu cmtu gak..

hahahaha dia sokmo suka duk cam tu kak =D
♥siEha♥ ♥siEha♥ September 1, 2010 at 2:00 PM
budak mesti suke mcm tu kan...
jage2 bl dah pndai tarik drawer tau..
amie dah pndai tarik drawer ngan meja2 skali terbalik..2 kali dah kena..nasib baik xterkena amie..jage2 tau...hehehe
Ena Ena September 1, 2010 at 2:01 PM
heheh..

fiza.. irfan yg dah besar(sikit dari darwisy) tu pun masih ada habit yg sama.. skrg kalo nak lipat kain kena duk sowang2.. dah sia baru leh buka pintu.. kalo tak.. camtu la.. huhu

comei jekk darwisy senyum camtu kan!.. ;D
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie September 1, 2010 at 2:04 PM
haha...aleesya suka lipat baju yg dalam bakul lagi...so memang dia takkan kacau baju yg dah dilipat...agaknya gigirls ni ader perasaan nak tolong betul2 tak...tapi memang kena kita lipat gak akhirnya...
Mama Hanim Mama Hanim September 1, 2010 at 2:08 PM
hehe..hanim dlu pn cmtu gak.. mmg suka sgt klu main2 lipat pakaian..

cutenya darwisy..
LyNn HaMzAh LyNn HaMzAh September 1, 2010 at 2:11 PM
hehehehe...rajinnya dia menolong...
eima eima September 1, 2010 at 2:20 PM
hahah fiza ko jgn risau ...
dulu fahim pun cam ni gak pantang tgk yg berlipat cantek ...

tp bila besar die tak usik dah siap tolong bw pi simpan dlm almari die lagi...

dulu keja die asek nk buka pintu almari nk sepah bj...sekrg pantang tgk terbuka die nk tutup je ...
mrsboan mrsboan September 1, 2010 at 2:31 PM
mama..itu namanya sengihan penyejuk hati mama...ekeke..
minggu lepas..anak2 akak teraburkan bedak dlm drawer baju akak...istighfar je..puasa..puasa...
syariza09 syariza09 September 1, 2010 at 3:00 PM
nanti dh besar sikit, leh pula buka drawer abis laaa. nanti jd mcm aiman, diusungnya bra maknya ke sana sini. malu mak uuiii
Fieza79 Fieza79 September 1, 2010 at 3:09 PM
hahah mngkin berlawanan sikap sepah ke sikap suka ngemas..hehee..kalo mcm ni fiza jenuh la melipat balek...huhu

sama la anak2 k.fieza pon suka sgt ngacau bila tgh melipat baju2...nk lipat la konon hanya menambahkan kije kita lg ada la..haha
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:42 PM
@Enahahah tk leh la duk sorg2 lam bilik.. t anak cari gak duk ketuk2 sian plk..
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:42 PM
@Damia Aleesya selagi tk betol2 teror mmg akan tmbh keja jgk kt ibu2.. hahaa
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:43 PM
@eimawah baiknye faheem..dulu ye latk phm lg kan..now dh pndai leh pk mana yg xbetol dia akn perbetul kan..
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:44 PM
@mrsboanla lg dsyt dugaan..kalo saya kak??nanges!!!
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:44 PM
@syariza09hahaha k.az, darwisy skrg ni pon suka nau main bra.. hahaha..aiman lg la dh besar leh bwk gerak jauh bra tu..ekeke
MrS. F!zA MrS. F!zA September 1, 2010 at 3:45 PM
@Fieza79kalo sekali kta buat tkpe lg tau tp nk buat kali ke2 bnda kita dh buat tu yg tk thn tu.. hahaha
E K A E K A September 1, 2010 at 3:57 PM
hahha...dia nak buat bukit...tak mo wat bangunan...itu sbb dia punahkan bangunan...comel betul dia
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ September 1, 2010 at 5:53 PM
hahahha dia saje nk suh mak dia bertambah penat :P

tp pandai lak dia pose skang ni ek ekkeke dh terbiasa sgt ngan camera nih..dan² je pose n sengih heheh
deena awanis deena awanis September 2, 2010 at 7:52 AM
kecik2 lagi dah ringan tulang tolong mama..hehhe..goood boy!!