Kuih dan kerepek raya pilihan chekgu!!

Balik keja semalam tengok ada bungkusan atas meja.Rupanya kuih ngan kerepek!! Cayalah chekgu! membeli tanpa call langsung isteri nak kuih macam mana, bentuk macam mana! Membeli bukan ikut suka hati tapi ikut kata mulut orang yang dah merasa.

Kebiasaannya chekgu² pompuan akan beli pastu rasa belah malam tu.Sok² hebohla mana sedap kan.Kan senang camtu! Bila orang kata sedap kita beli la..Jualan kuih hari² kat sekolah buat apa nak kalut beli..hehe

Kat sekolah tu tiap² tahun ada jual kuih raya. Murah dan berbaloi pulak tu.kenapa berbaloi?? Sebab murah dan sedap la. Tahun lepas pon chekgu tu beli kat sekolah kuih raya RM16 je sebalang.Kerepek² pon sedap!

Dan bungkusan semalam mengandungi ini

kerepek ubi keladi dan kacang dal RM7 sebungkus

 kuih sepit gulung ngan Corn Flakes! RM14 sebalang.


hari ni pesan la kt chekgu suh beli kuih lain lagi.Katanya dah habis! alamak! baru je ada 3jenis kuih kat rumah.Cukup la kot.Bukan ada orang nak datang.datang pon bukan makan kuih, kerepek je yang habis dimakan.


Nota Ringkas: Tak sampai seru lagi nak belajar buat kuih raya.Oven dah ada tapi tersimpan rapi lam stor. Kuih tunjuk lagi senang.



{ 31 comments.. read them below or add one }

MRS. K MRS. K September 3, 2010 at 11:30 AM
ok la fiza.. i ni oven pon takde lagi.. kuikui
eima eima September 3, 2010 at 11:34 AM
aku pun tak oven cam nk belajar wat kuih raya ..hahah
tahun nih tak beli pun kuih raya .. rembat kat kg je ...
mrsboan mrsboan September 3, 2010 at 11:34 AM
alamak la serupala..tak sampai seru lagi..ahaha..akak pun suka makan kepek2...tapi ada tolong2 akak ipar jual biskut raya..
Ena Ena September 3, 2010 at 11:41 AM
ok.. murah ler tu..berbaloi2.. heheh..


akak pun dah lama tak membuat kuih raya.. tahun lepas ada juga buat cornflakes madu.. tahun ni tak sempat la.. huhu
..nOj.. ..nOj.. September 3, 2010 at 11:49 AM
sedapnye kepek yg bawah tu. kepek dal ke nama dia. dah lama gile tak makan. harus carik gak ni.

dan cornflakes tu sgt murah. sape la rajin sgt buat kuih camtu
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN September 3, 2010 at 11:49 AM
eily xder oven pun ag...x pandai sangat wat biskut2..tapi setakat kerepek or kekacang wat sndirik jer...tahun ni x membeli kuih walau sejenis..

bese kerepek ngan kacang2 yg org makan..kuih2 ni lambat skit
mamalieyna mamalieyna September 3, 2010 at 12:10 PM
kira murah la kuih cenggitu rm17 jer, ada 50pcs kan..?..akak beli sebalang RM25..huhu..beli 2 jer..mgkn nak kena beli lg kot, sikit tul kuih, nak bwk balik kg lg ni..huhu..

*sama la akak ni, tak terbuka hati nk wat kuih muih ni, elok je tersimpan oven kt umah =P
Nana Nana September 3, 2010 at 1:20 PM
heheh..xpe tunggu sampai seru nanti baru resmi oven tu hehe
wah unik la plak kuih yg gulung nk cornflakes tu
Fieza79 Fieza79 September 3, 2010 at 2:24 PM
best nya tgk kuih raya tu...tunjuk2 mmg senang tapi kdg tu dpt yg rasa mcm tepung aje..huhu
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:18 PM
@MRS. Ktak de lg ok kot dr ade tp tk pakai.. haha
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:19 PM
@eimatk smstinya ada oven bru leh belajar..p bljr kt klas bt kuih kan ada.. hehehe
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:19 PM
@mrsboanhahahaha akak pon sama ka... kepek lg best dr kuih raya..tk laju kunyah cam kunyah kepek..hehe
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:20 PM
@Enaeh kak, cornflakes madu tu mmg senang nak buat kan..
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:20 PM
@..nOj..org yg jual tu ckp kepek dal..tp tang mana ntah dal dia..heran jgk..

tula pestime tgk kuih camtu
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:21 PM
@BIONIC WOMENha tu la..kalo kuih cam bazir je beli byk2 kan..bek bli kcang n kepek
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:21 PM
@mamalieyna

tp akaknya kepek lg murah woooo...

hahah samala kita ye.
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:21 PM
@Nanaunik kan.. dia reka sendiri kot kan..
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:22 PM
@Fieza79tk pnh lg blei tnjuk2 tk sedap..sbb xpnh main beli je..kalo bli pon sbb org terdkt ckp mmg sedap..bru beli..kalo kt pasar2 tu mmg tk beli lah..
Farra Dhelina Farra Dhelina September 3, 2010 at 3:22 PM
wah menarik lah kuih sepit crnflke tu! takpenah jumpa lgi.nmpk mcm sedap jeee...
syariza09 syariza09 September 3, 2010 at 3:26 PM
sepit gelung tu nampak best jer. jgn abiskan tau
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:43 PM
@Farra Dhelinatk try lg.. tak tahu sedap tak.. hrp2 sedap la..
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 3:43 PM
@syariza09haishhh... kalo sedap msti habis cepat..ekeke
.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. September 3, 2010 at 4:12 PM
hehehe...tahun depan kita wat pojek kuih raya kat opis ek...:p
MrS. F!zA MrS. F!zA September 3, 2010 at 4:14 PM
iz-ann~ akak ke gurunya??ekekeke
mazlyna mazlyna September 3, 2010 at 5:00 PM
macam best jer kuih sepit crnflke tu tu...klu ade lg...tolong beli ekkk....;)...tq
aZLiNa aZiZ aZLiNa aZiZ September 3, 2010 at 5:10 PM
Saya suka kerepek. Kat johor, banyak kerepek yang sedap2 ;p Uhhh..tak sabar nak balik. Mungkin tahun depan baru sampai seru kot kak ;p

p/s: Saya pun tak sampai seru lagi. Hehehe ;p
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie September 4, 2010 at 6:56 AM
kak ayu pun kuih tunjuk2 jer...senang...mau kang kalau buat aleesya + ayyunie tolong ni...hehehe..takut tak sempat siap jer..
deena awanis deena awanis September 4, 2010 at 8:56 AM
betul sangat kak fiza..kerepek lagi laju dari kuih raya selalunyer..tapi tahun ni, dina memang akan serang kalo kuih2 raya yang ada unsur2 coklat!!hihi
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ September 4, 2010 at 2:36 PM
wah murah tu fiza rm16 sebalang.
3 je??? aiyooo k.eli beli 12balang..tu pun 2balang lg nk p amik mlm ni time otw balik kelate hehehhe terkejut gak TER-order byk hahha

semua biskut bwk balik kelate =D
ibu WaWa ibu WaWa September 5, 2010 at 1:03 PM
macam sedap je kuih sepit gulung dengan conflakes tu. harga pun berpatutan.
Fiza beli kat mane???
MieZa MieZa September 6, 2010 at 11:26 PM
macam menarik jer cornflakes tue kak...tak pernah tengok lah...nak datang rumah akak lar raya nie...haha