Param...param.. dah macam nama pelakon Param pulak

Jangan lepaskan peluang join Giveaway simple!! Untuk join klik SINI
Jumaat petang dah pecah rekod puasa ke PARAM membeli kuih.Tetiba teringin nak makan kuih pelita ngan kuih sagu.Nak buat sendiri tak pandaiJadi untuk memenuhi permintaan perut si isteri, si suami membawa pulang 2 kuih di bawah



Molek je rupa kuih tu kan?Tapi kuih sagu tu sebenarnya dah tak boleh makan pon.Kelapa dah masam.Ni la sebab musabab malas beli kat PARAM.Ntah pukul bape la dia buat kuih tu kan.haishh.. dah membazir disitu.Sedih tengok rezeki buang macam tu je.

Menu berbuka petang semalam

macam biasa lah kuih peberet ni sebab nak habiskan kelapa kisar.Nak buang sayang pulak

kuey teow goreng

pecah rekod hari ke13 puasa baru minum ais! cayalah! kami memang tak suka berbuka ngan ais, nanti badan lemau je siang hari

Fyi, juadah berbuka kami setiap hari hanya goreng² dan 1 jenis kuih saja.Tu pon membazir gak makan tak habis.Yang nak makannya berdua je takkan nak masak banyak² kan.Kalo lepas maghrib tu memang tak mampu dah nak makan lagi.Kan membazir kalo masak banyak².


Hati Berkata : Lebih selesa bernafas dan lega perut makan ala kadar senang cakap muat² perut.


{ 18 comments.. read them below or add one }

Ena Ena August 24, 2010 at 8:51 AM
betul tu fiza, akak selalu pun beli 2 je tapi ada gak hubby tambah ngan murtabak peberet dier.. murtabak kompem la abis dier makan.. akak beli kuih cam fiza la tapi bukan sbb dah basi tapi tawar & tak leh nak telan sbb rasa semacam je.. rupa cantik.. huhu..
ingat arini ni nak masak lasgi simple dari fiza la.. heheh
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie August 24, 2010 at 8:52 AM
hehe...bagusnya dapat suami yg tak cerewet bab2 makan....kak ayu memang kena makan nasi masa berbuka...

lagi satu, ayah damia memang cerewet bab2 makan ni...agaknya dah biasa bini masak sedap (perasan kan)...tu yg kalau makan kena ader 2-3 jenis lauk...kuih pun sama...tapi selalunya beli lah..

p/s: nanti kak ayu cerita pasal cream puff kak ayu...ekekeke...sure gelak guling fiza baca..
syariza09 syariza09 August 24, 2010 at 8:53 AM
peniaga ni tau nak untung ja...
umie umie August 24, 2010 at 9:00 AM
nak tanya la..PARAM tu apa ek? hehhehe....byk gak blog guna perkataan ni..tp kat blog awak ni jer berani nak tanya..hehehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:02 AM
@umieparam tu PAsar RAMadan.. terhasillah param..hehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:03 AM
@Enaakak. kitorg mmg tk hbis nk mkn byk2..msing selera mkn tk tggi kalo bln puasa.
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:04 AM
@Damia Aleesya aah chekgu tu mmg sgt senang..tk cerewet lgsg..sng keje isteri :p

tu dia sempat lg perasaan tu :p hahahahaha

cepatla buat konfem gelak guling kalo lawak antarabgsa:p
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:04 AM
@syariza09tu la..nk jual kna la jual bnda yg betol kan..hrmm..
deena awanis deena awanis August 24, 2010 at 9:20 AM
beli kuih muih kat bazar memang kena jaga2..ada je yang dah x elok..dorang jual yang x habes the day before kot..
Fieza79 Fieza79 August 24, 2010 at 9:40 AM
merah menyala kuih sagu tu buat kak fieza tingin la...pon tk pndai wt tp kalo nk try wt tu buleh la....resepi2 bersepuk kat umah...rajin dgn mls je..
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:41 AM
@deena awanishaiya..jgnla mau geli tekak pulak kata cmtu
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:42 AM
@Fieza79aah merah menyala kak.. warna lebih tu..ekeke
hyazz hyazz August 24, 2010 at 9:43 AM
best la fza...kueh sagu tu peberet kya...fza kalu dapt yg nyor nyer muda...lagi sedap...biler la nak merasa bbuka ngn kuetiow arr... rindu rase nyer
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 9:46 AM
@hyazzkya.. kuih sagu tu kalo nkbeli kt param hati2.. benda berkepala eh kelapa ni cepat basi kan.. tgkla fza dh terkena..

greng la kya kuey teow.. nak2 plk buh kerang wat basah2 sedap tu.. hehe
Farra Dhelina Farra Dhelina August 24, 2010 at 10:30 AM
sama lah menu dgn fra semlm..k.teow goreng :)
mamalieyna mamalieyna August 24, 2010 at 12:05 PM
betul tu..cepat kenyang la skrg..akak pun mkn goreng2 + kuih sikit..dahh..sahur baru pekena nasi..byk2 kang tak habis, sgt mmbazir kan..

oooh kuih bulat2 itu, belum terbuat2, takde bahan..huhu..kuih pelita tu sllu la beli..RM2/5pcs kan..sedapp..^_^
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN August 25, 2010 at 12:26 PM
naman kata nak diet...x makan nasi makan goreng2 pun leh gemuk tau...kolestrol banyak...
wakakkakah....lepas ni mesti nak makan sup2 pulak...siapkan resepi fiza..hahhaha
jahatkan i...