Orang kampung gebang gedungdeng!

Salam

Hari ni baru masuk opis.Tak puas cuti! Sampai je Putrajaya ahad malam banyak pulak keja rumah nak disiapkan! Membasuh, mengemas, mencuci! Nasib dah mintak cuti awal² lagi untuk isnin huhu. Walaupon tak keje, Subuh² lagi dah mandi, terus siap²kan beg dan bekal Darwisy pastu hantar dia ke taska! Kalo tak, cuti untuk settlekan keje rumah jadi sia² la kalo duk kena dukung ja Darwisy tu mana leh buat keje kan! hahaha ai bukan mak yang kejam, tapi tindakan yg agak bijak perlu diambil

Balik dari kampung non ada 1 hasil pon kecuali lauk pauk kenduri cikit dengan daun pisang untuk kegunaan bakar ayam je.. daun pisang pon nak bawak balik yang lain semua lupa! ingat nak amik daun kucai pon tak ingat! ni la gara² kalo balik sekejap pastu kelam kabut nak balik sini balik. Dahla jalan jam giler kat highway PLUS yang gah dan bayar TOL mahal tu!dah macam cuti perayaan pulak.

Balik kampung pon tak jalan mana hanya makan, makan dan makan! habislah dietku! berat baru je turun sikit tapi dah over melantak balik

Selain daun pisang, hanya gambar orang kampung gebang gedungdeng masa kenduri je yang dibawak balik!







Nota Ringkas : Syiok lagi semangat kejiranan di kampung time kenduri dari bandar guna khidmat caterer ni.. huhu



{ 28 comments.. read them below or add one }

mama tisya mama tisya August 3, 2010 at 10:53 AM
kalo blk kg kejap je mmg tk best tp nk wt camner kn..kj...tu blum raya dh jem...tklama lg raya sure double triple jem...normal la kn kalo dr kg blk kl ari ahad sure jem..boring2

gmbr akak tkleh tgk cz kt opis tkleh tgk gmbr...bosan2...bole bc citer je...jwbnye kena tgk kt umh je la...
Fieza79 Fieza79 August 3, 2010 at 10:55 AM
btol2... makanan kenduri yg dimasak secara gotong royong lebey sedap kan...?

sll kalau kena kenduri kg yg masak gotong royong mmg cukop suka nk g tau..dh tau musti sedapp punya..!
atty's atty's August 3, 2010 at 11:10 AM
betui ..kalo kampung kenduri lagi meriah .sbb keje semua gotong royong..
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie August 3, 2010 at 11:29 AM
betul...kalau balik kg kejap..rasa macam banyak benda tak leh buat...sebab tu kalau balik kelate at least kena seminggu baru berbaloi...

tapi kalau ader hal2 yg tak leh nak dielakkan..memang wajib balik walaupun sekejap kan..
firahadifa firahadifa August 3, 2010 at 11:39 AM
agreed on the nota kaki . lagi meriah kalau buat gotong royong
.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. August 3, 2010 at 11:43 AM
ye, suka kenduri di kampung...bekerjasama memasak...sini tak syoikkk..caterer tak syedappp
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:55 AM
@mama tisyala cian akak mmg tensi la kalo gmbr tak leh tgk..intenet lembab ke kak?

aah tulah..tak raya dh jam kalo raya ntah tak grk lgsg kete
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:56 AM
@Fieza79aka cm fza la..kalo knduri kpg laju je nk gi..kalo knduri kt bandar ni malas kdg2..tahu dh lauk tak sesedap di kpg.
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:56 AM
@atty'ssmgt gtong royong tu yg sedap tu :)
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:57 AM
@Damia Aleesya tu lah kak..ikut hati mau balik seminggu.. tp chekgu tu ha mana leh cuti lama.. cuti utk guru pon setahun &hari..tu pon utk kecemasan je.. uwaaaa
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:57 AM
@firahadifakan..kan.. kt kpg mmg masak gotong royog..
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 11:57 AM
@.:iz-AnN a.k.a cOmOt:.org kpg cam kita je yg dpt bezakan kan..hahahaha
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN August 3, 2010 at 12:17 PM
tingat masa kawin dulu...sampai ke tengah malam bangsal masih bising...pastu pas sanding2 pengantin kena basuh kawah..itu pengalaman paling best, sebab lepas tu ntah bila plak merasa basuh kawah..huhuhu
Ena Ena August 3, 2010 at 12:23 PM
betul tu fiza,
akak suka kalau kenduri kat kg.. semangat kejiranan sangat bagus sehingga sekarang.. cepat je datang membantu.. seronok!
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 12:46 PM
@BIONIC WOMENwah! kbykn pengantin kena basuh kawah.. asben pon kena dulu..tp takdela paksa, tp rela hati nk tlg.. nsib wife tak kna sekali =D
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 12:46 PM
@Enatula..awl2 pgi lg dh smpai dh rumah.. tk smpt tuan umah ni mandi org dtg nk tlg dh =D
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 12:47 PM
@diraja22kenduri smbut posa je..kecil2an..hehe
Farra Dhelina Farra Dhelina August 3, 2010 at 1:06 PM
ala syg nya tgal kucai..rugi tu..klu tak dah jimat.. i feberet kucai & toge, buh lak udang skit, pehhh layann heee
deena awanis deena awanis August 3, 2010 at 2:50 PM
orang kampung memang meriah kalo kenduri..kat kl sumer pakai katering jer..kemeriahan pun hilang..
MrS. F!zA MrS. F!zA August 3, 2010 at 3:06 PM
@Farra Dhelinaweee..samalah kita..buat cucur udg + kucai n taugeH! sedap!
LiLy @ MumMyQiStInA LiLy @ MumMyQiStInA August 3, 2010 at 8:57 PM
kenduri kat kg mmg lg meriah dr bandar..
Smngt kejiranan tu yg penting.. :)
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ August 4, 2010 at 1:04 AM
hehhehe tak tak..anda x kejam..anda seperti saya :P

k.eli lak suka khidmat catering wpun kt kg hahah bukan ape, kesian kt m0m k.eli kena kemas umah nnt
MrS. F!zA MrS. F!zA August 4, 2010 at 7:51 AM
@e.l.i.z.@tp kt kpg org lg suka masak ramai2..org tua2 kata catering tak sedap..hahahaha nk jgk air tgn sendiri tu :p
Ummi Aisyah || Cik Yah Ummi Aisyah || Cik Yah August 4, 2010 at 8:11 AM
tu yang best dok kat kg kan, semngat kejiranan tu masih ade, kalu kat bandar, jiran sebelah sebulan sklai baru nmpak muka..:P
MrS. F!zA MrS. F!zA August 4, 2010 at 9:07 AM
@Ummi Aisyah || Cik Yahbetol la tu.. kdg² ingt umah sebelah ni tak dak penghuni :p