Ikan Bakar penaik selera

Jangan lepaskan peluang join Giveaway simple!! Untuk join klik SINI
Dah hari ke8 puasa, tiap² malam duk memikir menu untuk bersahur.Yela sahur ni kan kalo tak kena ngan tekak memang tak laju la makan.Nak makan karipap je macam Puan Lynn memang tak mampu la nak bertahan satu hari sampai waktu berbuka.

Setiap hari menu bersahur adalah kuah² air je laju cikit bila makan.Lauknya pulak hanya goreng-gorengan saja.Dan semalam terasa nak makan ikan bakar, jadi haruslah buat kan.Bukannya susah sampai nak berkipas arang pon. hehe Jadi malam semalam terbakarlah ikan kembung 2 ekor buat makan sahur dan sayur air sawi campur lobak putih + lobak merah. Laju je kami dua makan pagi tadi.



Hati Berkata: Baru kahwin bukan alasan untuk tidak belajar memasak.


{ 23 comments.. read them below or add one }

Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie August 18, 2010 at 9:19 AM
rajin bakar2 yer...kaka ayu selalu sahur makan nasi....sama gak mesti ader sayur ngan lauk goreng2...pagi tadi makan beehun goreng lak..saja ubah selera...hehe

p/s: hati berkata, walaupun tak leh puasa, tapi tetap bangun sahur utk sediakan makanan suami....bibik lagi relaks tau kalau keje ngan kak ayu...sebab memang masak memasak tugas kak ayu..hehe
mamalieyna mamalieyna August 18, 2010 at 9:22 AM
memang ikan bakar adalah penambah selera tau..senang n pantas n sedap dimakan..hehe..
eima eima August 18, 2010 at 9:35 AM
betui tuh fiza dah 2 kali aku wat ikan bakar utk bersahur ... cicah sambal belacan mmg 2 kali tambah nasi la ... hehe

aku bakar dlm pan pastu balut ngan aluminium foil je ... senang + malas .. hehe

rajin ek guna daun pisang.. wangi ..
Fieza79 Fieza79 August 18, 2010 at 9:50 AM
ikan bakar mmg membuatkan selera bertambah...kena plak dgn air asam fuhh mau berpinggan2 mkn..
hyazz hyazz August 18, 2010 at 9:58 AM
rajin nyer fza...kul berape mmbkar nyer...kya kalu sahur makn per yg ader ler jawab nyer...hik hik
..nOj.. ..nOj.. August 18, 2010 at 10:38 AM
wah bakar ikan pepagi ke. rajin betul ni. nmpk sedap je plak kan. kalo nk mkn ikan bakar ni, mmg kena bgn extra pagi la kan. nk cicah2 lg mesti makan masa. hehe
syariza09 syariza09 August 18, 2010 at 10:41 AM
dasyat..dasyat..ikan ni bakaq waktu mlm @ waktu pagi2 buta hehhe
nieda nieda August 18, 2010 at 10:48 AM
ikan bakar penaik selera..hehe
**sHiKinn** **sHiKinn** August 18, 2010 at 11:19 AM
wah siap bakar ikan ngn daun pisang ek..mesti sodap kan..kalo ada pencicah lg sedap nih.
mama tisya mama tisya August 18, 2010 at 11:38 AM
time sahur mmg kena cr menu yg best,kalo tk sure tk lalu...nk mkn ikan bkr time sahur kena bgn awl la ye...akk pg td pn terlewat dh nk dkt 5.20 nasibaik MIL dh siap goreng mee:)
atty's atty's August 18, 2010 at 12:41 PM
sodapnya ikan bakar..cicah lah air asaam..
Farra Dhelina Farra Dhelina August 18, 2010 at 12:50 PM
amboi2..pekena dgn air asammm ...mmmmmm mabeles!
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN August 18, 2010 at 12:58 PM
ikan bakar...hari pertama sahur dah wat ikan bakar. kat rumah ni salu wat ikan bakar..yelah, mak mertua kencing manis n darah tinggi so yg bakar2 ag bagus..
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:17 PM
@Damia Aleesya k.ayu kalo kta tk bgun tk bersahur la somi..ekekeke

senang la keja bibik dh k.ayu yg msk..tp better kta msk kan?
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:17 PM
@eimaeh aluminium tu mahai bek pkai daun pisang.. hehehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:18 PM
@hyazzkya, fza bakar malam lah..pgi pnas kan je
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:18 PM
@..nOj..haishh kalo pgi ni alamatnya tk mkn la mana sempat.. malam la..
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:19 PM
@mama tisyawah! senangnye MIL dh tolong masak. hehehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 18, 2010 at 4:19 PM
@BIONIC WOMENeh, betol tau, tmbh plk blik kelantan kan asyik membakar je.. tp sedap.. leh krgkan kolestrol kan??