Gara² Tergoda!

Salam Pagi jumaat

Hari ni tak sibuk kot boleh la update 2,3 cerita.Pejam celik masuk keja, balik keja dah hari jumaat! Yipppiieee esok leh lah qada tido sepuasnya. haishhh.Sana sini orang dah shopping raya. Giler tak tertahan rasanya! Sabar..sabar..

Eh hari ni dah 10 hari puasa, makanya semalam adalah hari ke-9. Pecah rekod wei semalam akhirnya terbeli jugak juadah berbuka.Ni sebab gara² tergoda dengan MAMALIEYNA a.k.a mama ayep tu la.Mana tahan dengan satay yang dipertontonkan kat blog akak. hehehe ( padahal dari pagi lagi sebelom entri satay beliau keluar dah msg naman cakap macam nak makan satay je berbuka petang ni)Bila dah baca entri mamalieyna lagi la tak tertahan wei.Harus cari jugak petang ni! Ni yang dikatakan tergoda!

Jadi, selepas amik Darwisy terus lah ke Taman Warisan ye bukan PARAM,(tak mo ke PARAM takut nafsu menguasai pulak kang terbeli berlebih²).Kat Taman Warisan tu pon ada jual satay KAJANG( bagi yang tak tahu)tapi versi Putrajaya la.haha. Nasib la kan! Dah satay Kajang je pujaan hati!Jadi juadah berbuka petang semalam 90% adalah beli. Air je buat sendiri.huhu

20 cucuk saja




semangkuk bihun sup pon beli kat Taman Warisan.

Satay tu ai makan 11 cucuk naman makan 9 cucuk! Giler ah bini yang makan lebih!

menu bersahur pagi tadi
Abaikan pinggan yang bermacam corak tu. kobis goreng ngan telur, dan udang goreng 2,2 tu goreng pagi tadi tu

Pagi² sahur w/p menu kering je tak de kuah tapi laju je kitorang makan.Kalo masak berkuah macam kari, kuah lemak tu Ya Allah punya lambat la nak suap ke mulut.


Nota Ringkas: Kalo hari² makan satay, puasa boleh turunkan berat badan tapi jadi bertambah naik. haiyaaaa!



{ 30 comments.. read them below or add one }

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. August 20, 2010 at 8:33 AM
huhuhu,....ni teringin makan sate gak ni...:p
Fieza79 Fieza79 August 20, 2010 at 8:46 AM
kak fieza cukop malas nk singgah bazar ramadan takot nafsu menguasai....skrg ni cuma mkn apa yg dimasak je...jimat pon jimat...leh tahan lg ni nnt2 la g cari makanan kat bazar lak...

mmg menggoda tgk sate tu..!
Intan Intan August 20, 2010 at 9:24 AM
Aik mcm tau2 aje yg k.intan la ni tgh ngidam nak mkn satay! Bukan ngandung ye :D

Semalam dlm kul 12.40 mlm ingat nak mkn satay kat Hj. Samuri, Kajang...then...sampai je...uwaaa dah tutup at 12.30! Terlambat sedikit...huuu :(

Tgk gambar nie pon jadilah...huu huu.
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 9:31 AM
@Fieza79hehehe kan..kan.. kalo pi bazar tak tau la beli byk mana lgi
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 9:31 AM
@Intanha? nk p mkn tgh mlm?? haishh.. tkutnya fiza kalo mkn sate tgh mlm..lg berlemak2 lah bdn ni.
..nOj.. ..nOj.. August 20, 2010 at 9:47 AM
sabarkan hati. tanak teruja ngan sate itu. ceh benci.
hyazz hyazz August 20, 2010 at 9:50 AM
sumer bess ler... huhuhu...fz ti lepas rayer kiter reramai p kajang yer...nk mkn yg real laa...teringin lak
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 9:51 AM
@hyazzkya, yg kt putrajaya pon real la dtg dr sana.. cuma jual kt putrajaya..
mamalieyna mamalieyna August 20, 2010 at 9:53 AM
oooh berjaya jugak menggoda mereka dgn juadah berbuka..hehe..nmpk mabeles! ^_^

oooh sahur pun akak suka kering jer, kalau berkuah pun, goreng sayur, letak air lebih sket..hehe..mmg tokleh byk menu..lauk 1 + sayur 1, cukup la kan..^_^
Ena Ena August 20, 2010 at 9:55 AM
akak tergoda dengan rendang + lemang tu.. rasa nak.. tapi bila cari kat Param tak de pulak. terus ilang selera nak makan ape.. so, beli je apa yg ada..huhu
akak tak pandai makan satay banyak2.. paling banyak pun 5 cucuk.. kalo tak 2 or 3 cucuk je. heheh
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 9:58 AM
@mamalieynaakak la ni pengaruh.. hehehe

tu lah..lg sedap mkn yg simple² je kan :D
hyazz hyazz August 20, 2010 at 9:59 AM
hehehe... kat saner best lagi...sajer jer sambil melawat...
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 9:59 AM
@Enaoh akak pggemar rendang eh..

la cikitnya blh mkn..fza 10 tk ckup :D
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 10:01 AM
@hyazzbetol ramai yg suka mkn sana.. feel sate kajang katanya.. pstu org ckp mkn sana lg sedap.. hehehe sikologi je tu.. sbb mkn kt tmpt dia sendiri.. ekeke
Farra Dhelina Farra Dhelina August 20, 2010 at 10:10 AM
sedap nya sate.trasa nk buka dgn sate lak hr ni..mmm nyam3!
kak ina kl kak ina kl August 20, 2010 at 10:32 AM
alamak sataylah pulak...dah lama dah tak pekena satay ni..
eima eima August 20, 2010 at 10:32 AM
wah cedap nye satay ..nk ajak panjang mkn satay le hari nih ...
mrsboan mrsboan August 20, 2010 at 10:38 AM
aduhaiii...bersambung ke shah alam la pulak kisah tergoda ni...
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 10:46 AM
@eimaajak la..kalo tk esok terbyg disiang hari wei..hahaha
MieZa MieZa August 20, 2010 at 11:06 AM
akak...mcm sedap satay tue...huwaa~~
dungun non ado satay sedap..huwaa~~ lagi...
harus balik melaka makan nie =P
MrS. F!zA MrS. F!zA August 20, 2010 at 11:09 AM
@MieZahahaha kelakar la awk mieza.. mai la putrajaya tkpon kajang :D
nieda nieda August 20, 2010 at 11:12 AM
sedapnya menu berbuka..mengidam pula nk mkn satay..
deena awanis deena awanis August 20, 2010 at 11:27 AM
kitorang pun biasa sahur lauk memang kering2 jer..xde makna nak berkuah2..kuah kicap sudahhh..hehhe
Nana Nana August 20, 2010 at 2:22 PM
adoi...tergoda aii tgk sate
kuatnte fiza makan
lg banyak dari naman kekekek