Cantik, Tua, Gemuk

Jangan lepaskan peluang join Giveaway simple!! Untuk join klik SINI
"Sebab wanita lebih cepat nampak tua

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.( hahaha rasanya kami berdua tak kira siapa yang kelam kabut makan kalo anak dah nangis.Telan terus nasi tak sempat nak kunyah dah.mana tak cepat naik badan ni)

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!" (haishh.. terbalik ni..kalo kat rumah tu ai lah yang suka membazir)

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.( ni masa mula bersalin dulu je kot, sekarang ni anak nangis pon tak sedar last suami yang sediakan susu )

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..( ni memang kebanyakkan wanita macam ni kan..sian tau kat wanita macam kita ni kan)


Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


Nota Ringkas: Badan rasa lemau, mood ke laut..gara² mimpi aneh lagi menyedihkan semalam.. astaghfirullah..moga semuanya hanya mimpi..dan mimpi itu hanya mainan tidur..




{ 27 comments.. read them below or add one }

hyazz hyazz August 23, 2010 at 10:58 AM
fza.. btol tu...tapi mungkin sebab umur laki nyer muda daripada dia kot..kuang2...lemau lagi ker...
Dayu Dayu August 23, 2010 at 11:13 AM
org laki ni sedar benda2 ni
tapi suka buat2 mcm tak sedar
nyampah tau
tapi betul lah kan
kena bagi reminder selalu kat suami ni
mamalieyna mamalieyna August 23, 2010 at 11:14 AM
ni nk kena suh para suami yg baca ni..hehe...

oohh...mimpi mainan tidur!
Farra Dhelina Farra Dhelina August 23, 2010 at 11:24 AM
setuju tu..hargai lah isteri anda..hiks
MrS. F!zA MrS. F!zA August 23, 2010 at 11:44 AM
@mamalieynahahaha cepat2 masuk blog ku up trafik :p
Fieza79 Fieza79 August 23, 2010 at 11:49 AM
btol2 stuju tu...huhu nmpak nya wanita lebih cpe tua dari lelaki..huwaa..
deena awanis deena awanis August 23, 2010 at 11:50 AM
tang membazir tu, dina yang selalu x abes makan..hehehe..

eh, ada butterfly cantik pulak!=)
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie August 23, 2010 at 11:50 AM
hehe...setuju lah sgt2 fiza weiii...hargailah isteri anda yer lelaki sekalian....hehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 23, 2010 at 11:52 AM
@deena awanistu lah kita ni yg selalu mkn tk hbis..
BIONIC WOMEN BIONIC WOMEN August 23, 2010 at 11:54 AM
tak smua lelaki gitu kottt...
banyak gak yg terbalik..hheeehe
i tido awal dari hubby sebab di ayg jaga Dhiya yg tido kul 2,3 pg sedangkan i x kije dia kije...kijamkan?..hubby gak yg slalu prabis makanan i..hahaha.masa nyusu badan dulu i ler yg bagi susu, skang tidak lagi, dhiya memang akan mintak ngan papa dia, not me..
then kijer umah, kami sama2 wat..kalu i sidai kain dia lipat..kalau i sapu dia yg mop..hehe
Alhamdulillah, i brsyukur dapat suami sebegini
Ena Ena August 23, 2010 at 1:27 PM
akak pun setuju dengan n3 fiza nie.. huhu... sian kat kita kan!..
mama qis mama qis August 23, 2010 at 1:37 PM
i must share this with my hubby....:)
Zairie Husin Zairie Husin August 23, 2010 at 2:11 PM
laki makin tua makin ensem.. heheh


zairie recently posted:
BUKTI CIKTA SEJATI
mazlyna mazlyna August 23, 2010 at 2:42 PM
fiza......akak nak off topic ni...takde kena mengena ngan entry...;)

darwisy dah campur susu ke?
MrS. F!zA MrS. F!zA August 23, 2010 at 3:44 PM
@BIONIC WOMENhehehe sama lah kita pon bertuah dpt chekgu naman yg blh thn jgk suka membantu.. kira tkdela semua kita buat.. hehehe
MrS. F!zA MrS. F!zA August 23, 2010 at 3:45 PM
@mazlynahuhuhu dlm entri tu bkn sendiri punya..just kopipes sajok!
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ August 23, 2010 at 11:01 PM
hahahaha...no.3 je betul ngan k.eli..so adakah teori itu boleh guna pakai? :P
e.l.i.z.@ e.l.i.z.@ August 23, 2010 at 11:03 PM
eh silap fakta lak...no.4 ngeh ngeh ngeh..
1,2,3 sang suami yg buat
MrS. F!zA MrS. F!zA August 24, 2010 at 7:43 AM
@e.l.i.z.@wah!bahgianya hidup semua abe syarmy yg buat.. hahaha.. bistu k.eli wtpe?? kekeke