Keropok Losong lagi sedap dari keropok lekor

Salam,
Sapa tak pernah dengar keropok losong? Lebih kurang sedara sepupu sepapat kupu2 ikan sepat dengan keropok lekor..:D Kalo balik Pasir Puteh je mesti wajib singgah beli bawak balik Putrajaya..Sangat sedap hokey! Jauh lebih sedap dari kopok lekor.huhu Minggu lepas balik kampung beli 8bungkus! hahaha makan keropok je tak payah makan nasi.

Kalo yang kampung kat Pasir Puteh tu mesti tau kedai ni.Senang sangat nak jumpa kedai dia tepi jalan sebelah kiri kalo dari Pasir Puteh menghala ke Jerteh.huhu macam anak jati kelantan pulak ahku ni... haha.

macam biasa kalo nak beli haruslah sorang je turun.. Cuba tengok sidia tu dah macam rupa security tengah jaga kedai ;p hehe

Pening kepala ke tak tahu nak beli bapa Bie? haha

Ok kedai tu adalah sebelom nak sampai simpang ke Jeli & Machang

Siap ahku snap gambar kedai lagi! kedai ni depan rumah tapi tepi jalan

Ni la rupa keropok losong, RM5 sebungkus..

Cam gini ye cara nak goreng, haha poyo nak goreng pon nak tunjuk ajar.. hehe

Siap dan boleh dimakan!

Hati Berkata: Terasa rindu kat Atok dan Wan di Kedah..

{ 18 comments.. read them below or add one }

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. June 15, 2010 at 9:29 AM
yang...kopok lekor dan kopok losong adalah kopok yang sama...losong adalah nama tempat di kuala terengganu yang sememangnya terkenal dengan penghasilan kepok losong...sebab tulah orang dok panggil kepok losong losong...hehehe...
.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. June 15, 2010 at 9:30 AM
akak suka kepok losong rebus...makan gitu jek..tak yah goreng...yang pastu kalu cicah nya beh lagiiii sedap...:d
LiLy @ MumMyQiStInA LiLy @ MumMyQiStInA June 15, 2010 at 9:31 AM
X pernah dgr kopok losong..biasa kopok lekor je kan..Tp rupa dia (e'eh..mcm org plak..hiks..) mcm kopok lekor gak kan..Mesti sedap.. :)
Ena Ena June 15, 2010 at 9:32 AM
adoiiila.. fiza,

akak nie memg pantang nampak kopok losong ker lekor ker akak bedal jekk.. lekor ngan losong tu sebenarnya sama je.. bezanya yg tukang buat tu jer.. kalo lebih ikannya sedap la.. kalo kurang ikannya tak kira la beli kat mana tetap tak sedap.. heheh..yg jadi nama losong tu sempena nama tempat ada kat satu tempat do Kuala Trg.. maka jd la kopok losong..heheh..
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy June 15, 2010 at 9:41 AM
@.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. ahkak, kopok lekor besar kot.. kopok losong kecik..hikhik
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy June 15, 2010 at 9:42 AM
@Ena hahahaha yeke sama je.. tp losong ni napa kecik je??? huhu
deena awanis deena awanis June 15, 2010 at 9:43 AM
shedapnyerr keropokk!!nyum2..nak sket bolehhh??
MUNIRA AZME MUNIRA AZME June 15, 2010 at 10:32 AM
mkn keropok losong lagi puas hati..Sedap!
E K A E K A June 15, 2010 at 10:32 AM
comelnya awk...keluarga bahagia...follow ae ~terkeluar topik dr kopok lekor
eima eima June 15, 2010 at 11:09 AM
sama je ngan kepok lekor ... mber aku anak jati ganu bgtau .. cuma nama tmpt je ...
klu penggentel kepok buat sedap la kepok tuh ... hehe

aku mmg suka mkn kepok losong ...sedap
~ eila'z ~ ~ eila'z ~ June 15, 2010 at 12:51 PM
salam fiza ~ lama x singgah sini....
bg akak la kan dua2 pon sedap...hehe
Farhan Che Hassan Farhan Che Hassan June 15, 2010 at 4:44 PM
hahahaha...keropok lekor dgn keropok losong same la kak~~. keropok losong sebab name die amek dari nama tempat kat terengganu. name lain keropok gete (gentel). hehe. beze die ikan parang dgn ikan tamban. mane2 yg kaye tu gune ikan siakap. wakakaka.
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy June 15, 2010 at 8:42 PM
to all~yup..tetap dikira tak sama kan? material lain sikit..rasa memang berbeza..

hahahaha
nieda nieda June 16, 2010 at 7:21 AM
sedap keropok losong ni..plg best mkn masa tgh panas2..
idah @mama izzya idah @mama izzya June 16, 2010 at 8:33 AM
salam..nak komen sikit...sbb sya ni org teganu...
ya betul spt kwn2 diatas komen..losong itu adalah nama tmpt yg terletak di Kuala terengganu...keropok nyer adalah sama walaupun ada yg kecik @ besar..bila diberikan nama kedai losong dikaw lain(pasir puteh)mgkin kedai itu mempunyai talian ngan org losong kut..kui..kui...
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy June 16, 2010 at 8:43 AM
idah~ yup..saya pon tau sama ja.. nama losong pon saya dah tahu mmg asal dr nama tmpt.. fyi, asben saya ank jati kelantan.. huhuhuhu

tp sy tetap nk ckp , losong lg sedap.. sbb material dia lain sgt.. kalo lekor tu liat.. huhu
Farra Dhelina Farra Dhelina July 20, 2010 at 1:30 PM
aaaaaa.. sedap nya losong!!!!! gile ah, terliur dah ni!!