Kamera SAMSUNG L700

Salam Pagi Jumaat.. sonoknya bertemu kembali wiken esoknya.. haha gila nak cuti je padahal baru hari ke2 masuk kerja minggu ni..hoho. Sapa tak suka cuti boleh bekerja 7 hari seminggu ya! peace! ;) cukup mukadimah pagi ni..hehe

SAMSUNG L700 hak milik sepenuhnya! tu pon dah lingkup!

Sayang gilos dengan kamera digital tu wei..mana idaknya bukannya murah kan bagi me la mungkin bagi korang RM799 tu masih murah..huhu beli kamera tu masa kerja kontrak.Dah rasa mahal gila dah harga kamera tu.Genap setahun usia terus lingkup..tapi utk rakam video masih ok, cuma untuk amik gambar semua gambar tu blur.. ahhh! mencikk! :p

Gi kedai, niat nak repair tapi orang kedai tu cakap 'dari u repair baik u beli lain' sbbnya kos repair tu mau lebih RM200.. katanya yang rosak tu skrin ke apa ntah sebab terkena panas. patuttla bila amik gambar je blur! Pastu baru teringat selalu bawak kamera tinggal dalam kereta, tengah2 panas lak tu!

hasrat untuk repair terus ter'stop'. haha. membazir je kang repair2 rosak lagi. Baik beli yang baru.huhu. Susah la ada kamera gedabak tu je, tak kan nak buh dalam handbag pulak kan..Nak jadi blogger separa tegar ni sekurang2nya bawak digital kamera kemana saja anda pi! macamla henpon nya kamera tak leh amik gambar.haha berlagak sungguh! pang sekali!


P/s: Kepada kawan2 kalo sayang kamera janganla ditinggalkan di dalam kereta yang cuacanya panas ye!


Hati Berkata : Ni la pembaziran namanya..benda dah ada tak reti nak jaga.

{ 17 comments.. read them below or add one }

Izan Ishak Izan Ishak May 21, 2010 at 10:28 AM
fiza...sayangnya...tapi nak buat camna, beli jelah yg baru ye...xmo sedih2!
LiLy @ MumMyQiStInA LiLy @ MumMyQiStInA May 21, 2010 at 10:47 AM
Sayangnyer..bg lily pon mahal gak harga kamera tu..Ktorg ni x pernah ada kamera..guna kamera nset jer..huhu.. :)
Damia Aleesya & Damia Ayunie Damia Aleesya & Damia Ayunie May 21, 2010 at 11:00 AM
selalunya cam tu lah fiza...dah ader depan mata yg lagi besar, yg kecik ni ditinggal-tinggalkan...
suhaisweet suhaisweet May 21, 2010 at 11:02 AM
nice blog & en3 dude..keep it up.. visit mine if free..lets share together ;)
akuseniman akuseniman May 21, 2010 at 11:07 AM
bape?
npe x angkat DSLR tros:)
wink3*
.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. .:iz-AnN a.k.a cOmOt:. May 21, 2010 at 11:13 AM
hehehe...yang tinggalkan lam kete tu persal...tak baca ke cite budak dua tahun mati sebab ditinggalkan lelama lam kete tengah panas terik...ni sib baik kamera...hahaha


erkk..pe kene mengena ek...pang disitu..sori tuan tanah...
mama_izz mama_izz May 21, 2010 at 11:16 AM
hehehe.. i baru cadang nak beli kamera digital.. segan plak nak bawak dslr yang besor2 tuh ke sana kemari.. hehhe...
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy May 21, 2010 at 11:30 AM
@akuseniman tarak baca ka?? sudah ada itu kamera gedabak la.. huhu
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy May 21, 2010 at 11:31 AM
@mama_izz tu la pasal cam tak sesaui sstgh tmpat nak bwk kamera gedabak tu kan..huhu
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy May 21, 2010 at 11:31 AM
@Damia Aleesya tu la.. sungguh buruks perangai ni.. tak reti hargai barang..
deena awanis deena awanis May 21, 2010 at 12:08 PM
kamera digital sangat murah dah kan skang ni..dulu masa dina beli 10.2MP dekat RM1000..1 bulan makan megi jek kamera punyer pasal!!!hehhehe..tapi skang ni..RM500 pun dah boleh dapat..=(
aZuRa AhMaD aZuRa AhMaD May 21, 2010 at 1:47 PM
ermm..sygnya bila dh rosak...kamera digital ni..mmg sensitif...tp skang kamera byk dh murah..bila ada saingan dan model yg baru skang nie..
Ena Ena May 21, 2010 at 2:10 PM
alahai.. kesiannyer..

tak pela.. leh beli yg baru pulak.. kalo tak pon gune jer ladslr tu.. kan lg \cantek gambo nye.. heheh

pandai je cakap org akak sendiri pun gune kamera yg bukan dslr tu.. senang nak bawa ke mana2.. kecik je kan!..

tu la.. akak kalo camera selalunye tak beli jenama samsung.. pernah tanye ngan tauke kedai.. sebenarnye lebih baik beli canon or sony. sbb memg sangat tahan lasak.. harge lebih kurang je kan fiza. kalau samsung or olympus pulak memg cantek bentuknye tapi tak tahan lama.. tu kate tauke kedai yg akak kenal la.. bukan akak ckp ye fiza.. huhu..