Jaga-jaga dengan pemberian hadiah di Petronas!!

jaga-jaga!bukan penjaga! kui2x.. Semalam ada terima emel dari upline me yg sememangnya bekerja di company petronas.. Emel yg dalam bentuk pekeliling dari pihak petronas sendiri. Rupanya sekarang ni dah macam2 usaha utk melakukan jenayah. antara yg terkandung dalam emel tu:


jadi kita kena la berjaga2! dasyat kan sekarang ni! apa2 cara penipuan diorang akan usaha jgk utk mengaburi mangsa!ecehh! ayat skema tu

Kalo dulu melalui:

*sms- kononnya kita menang 1juta ringgit! logik ke tiba2 kita boleh menang tanpa masuk apa2 peraduan ke kontes ke!selalu dapat msg camni!

*emel-yg kes emel berkaitan maybank2u. senang2 je kata account kita problem pastu suruh log in..jadi siapa yg log in tu mmg akan terkena la.hilang lesap terus duit tanpa kita sendiri buat transaksi!

*surat-cakap kita menang dan suruh pergi tuntut hadiah.Biasanya kes macam ni tipu dalam bentuk duit.kata menang tapi kena bayar..atok kat kpg selalu dapat surat camni..biasanya cara macam ni kenakan org2 di kpg.

*sekarang dah kes bagi barang pulak pastu dalam barang tu ada alat pengesan ke rumah kita.Kalo dah camtu caranya memang dia nak tahu mana kita tinggal.Bila dah tahu mesti ada tujuan jahat seperti merompak! sangat takut kalo kes2 melibatkan rompakan, ragut, bunuh dan rogol! tragis kalo benda camni jadi kat ahli keluarga kita kan! mintak di jauhkan..nauzubillah...

jadi kawan2 yang tahu tu sebar2kanlah..




4 comments.. read them below or add one

iz-AnN عبداللطيف iz-AnN عبداللطيف April 15, 2010 at 8:59 AM
ishhh macam2 hal kan skang...persal bagi adiah...kalu bagi minyak free kan bagus...hohoho
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy April 15, 2010 at 9:14 AM
iz Ann~ aah kan..dapat miyk free pon bagus..tpi lam minyak xleh nak buah alat pengesan!kui2x..
Ena Ena April 15, 2010 at 11:30 AM
tu la.. mcm2 teknik nak menipu skrg nie.. susah la camtu. nanti kalo mende yg bebetul pun mesti kiter berkali2 kene pk.. takut kene mende2 camni..
Nana Nana April 16, 2010 at 11:02 PM
slalu dpt sms tahniah ada menang sekian2 dari petronas..sila call no...
punye la panjang gile nombor penah la call kan nak tau sape angkat?orang indon.kita tanya ni kat mana?dia kata kt klcc soal punya soal..last dia matikan telepon tau takut