Radix Menghilangkan Senggugut

Sharing is Caring

Lepas bersalin, darwisy dah 5 bulan baru dtg peyed..mmg fully BF cmtu kan?dengar ada yg sampai 2tahun baru datang peyed..ahaks..cam pelik gak datang peyed xsenggugut, kalo dulu, xpernah miss setiap bulan peyed mesti senggugut sampai nak guling2 rasa..punya sakit!!

Ada terbaca kat website HPA kelebihan RADIX boleh hilangkan masalah senggugut! Ye la kot sbb me dah amalkan minum RADIX masa dlm pantang sehingga sekarang..sehari tak kena xboleh! Mesti nk MAI SECAWAN! Hehehe..ada kata senggugut memang akan hilang terus lepas bersalin, tapi tak pon akak2 dan mak pon sampai sekarang duk senggugut jgk! Anak 6 lagi!ekeke.

RADIX adalah campuran dari 7 herba!Untuk lebih penerangan yang terperinci tentang khasiat RADIX baca di SINI harap2 betol la khasiat RADIX boleh hilangkan terus senggugut..sangat tersiksa kalo sakit!


Khasiat Kopi Radix:
Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang
Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan kelebihan asid seperti asid urik yang menyebabkan ghout. Kopi Radix akan bertindak secara diuretik (memperbanyakkan kencing) dengan melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat menghilangkan sakit pinggang dan lutut.

Demam Panas
Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu tubuh akan kembali stabil.

Ketumbuhan
Bahan yang dikenali sebagai quassinoid yang terdapat dalam Radix merupakan bahan anti tumor yang boleh menghilangkan ketumbuhan di otak. Ini diperkuatkan lagi oleh kajian Dr. Azizah Hamid daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 2000. Dalam kes yang sebenar, HPA mempunyai rekod menyembuhkan ketumbuhan di otak setelah pesakit diberikan Radix bersama Omega3 dan Spirulina.

Radix Untuk Kaum Wanita
Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan radikal bebas yang menyebabkan pelbagai penyakit. Bagi wanita yang menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut. Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah. Bagi wanita yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.

Kopi Radix Untuk Pesakit Kencing manis dan Darah Tinggi
Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang bertindak sebagai hipoglisemik (menurunkan paras glukos). Kekuatan gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk merawat hipertensi.

Kopi Radix Untuk Tenaga
Kesan afrodisiak meningkatkan tenaga kelakian dan baik jika disinergikan bersama Omega3. Bagaimana ini berlaku? Satu kajian yang dilakukan di Universiti Malaya (UM) menunjukkan bahawa tikus putih yang diberikan Radix menunjukkan penambahan 480% hormon jantan manakala tikus betina pula melahirkan anak jantan lebih daripada anak betina dengan nisbah 3:1.

Kopi Radix mengandungi 7 herba pilihan :
1. Tongkat Ali (AFRODISIAK/ANTIOKSIDAN).
2. Pokok Mata Pelanduk (DIURETIK).
3. Pokok Teja Lawang (KARMINATIF).
4. Pokok Tebu Gajah (ANTIDOT).
5. Pokok Mengkudu Hutan (LAXATIF).
6. Halban (IMUNITI).
7. Larak Hutan (KARDIOTONIK).


Nota Hati : Sokonglah barangan orang kita..;)

6 comments.. read them below or add one

mama tisya mama tisya March 18, 2010 at 12:24 PM
normal kalo BF period lmbt..akak dlu tisya 8bln br akak period..akak pn sengugut gk tp lps kawin ni dh kurang tp still ada skit2 tk kuat mcm time ank dara dlu..slalu akak mkn ponstant tkpn panadol menstrual...
Ena Ena March 18, 2010 at 12:39 PM
MAI SECAWAN!!

miahahahhaa..

ok gak tu.. kan..

akak Alhamdulillah.. pas bersalin terus senggugut tu ilang..
cumer yg ader lengu2 badan & emo 1 badan.. ho3x..
Zimah's Depart Zimah's Depart March 18, 2010 at 2:23 PM
akak pun lmbt dtg period..adam 10 bln baru akak period..hehe..alhamdulillah sengugut tu xde la mcm masa sek dulu..
sonata anak kancil sonata anak kancil March 18, 2010 at 3:50 PM
lepas dah beranak pinak ni...senggugut dah tersenggok2....dah tak ade!
MrS. F!zA@Mama Darwisy MrS. F!zA@Mama Darwisy March 18, 2010 at 8:42 PM
a d r e y n i e e l i s y a~dah pnh cuba ea??

mama tisya~lmbt jgk kan akak..tp xdela smpai 2thn..xpnh lg try panadol period tu..takut org kata leh mandul la ape la..hehe

Ena ~hlg ok la kan..xthn owh kalo sakit..mcm dicucuk2..ahaks

Zimah's Depart~maknanya masa sekolah jela akak senggugut?fiza smpai kahwin pon duk sakit lg..

sonata anak kancil~cane tu tersenggok2?hehehe