Aqiqah Darwisy

Sebenarnya ni entri tertunda lor.. Tak pela kan nak jgk publish kt sini..hehe

Raya haji hari tu, masa di kpg Kedah me sudah menunaikan hajat masa pregnant kan Darwisy nak buat Aqiqah bulan 12..

Alhamdulillah sekor kambing diaqiqahkan..
Ada rezeki nanti aqiqah ke2 plk utk sekor lg kambing..
Kalo buat sekaligus 2ekor sape nak makan kambing byk2 kan??

Masa hari aqiqah tu jgk darwisy dicukurkan kepala nya..
cukur rambut biasa sajo..
Tak de majlis cukur2 jambul ni pon..hehe
Tu hanya adat saja kan.. ;)

Jom tgk je wajah2 sekor kambing yg very cute n encem yg diaqiqahkan..
'
'
'

very encem n tough kan.. :p



bila tgk kambing ni disembelih...
rasa kesian plk kt kambing tu..boley ke camtu??



terima kasih kerana dirimu sanggup berkorban utk manusia



Acara cukur rambut plk


rileks je Darwisy masa mula tu



sayang giler mama dengan rambut Darwisy yg lebat tu









See!! sampai terluka belakang kepala Darwisy
cian anak mama..



mula tu nangis,rupanya anak mama nak tido la..haha



Nota hati : lambatnya nak tumbuh rambut baru Darwisy ni


{ 8 comments.. read them below or add one }

bukhairiah bukhairiah January 27, 2010 at 10:04 AM
betol tue...cukur jambul tu adat jer...bukan wajib...y disunnatkan tu la y patot kita buat...
nnt tentu rambut darwisy lg lebat pas nie..anak2 sy pon dulu cukur samap botak..y gurl pon botak...tgk la skunk...bukan main lebat lg
Ena Ena January 27, 2010 at 10:10 AM
ho3x.. akak nie ngeri gak bile tgk darah merah nie.. lg tang2 kambing ker lembu ker.. hu3x.. cian la.. tu yg x makan daging kambing tu.. tp lembu dah makan dah daging nyer.. he3..
a'a la.. cukur jambul x der lam kitab pon Fiza... just adab2 jer.. xper x wat pong..
btw.. memg cute la anak terune fiza tu.. suke tgkkk!! rasenyer cam mama nyer juge kan! heh3x..
Hasnor Hasnor January 27, 2010 at 1:18 PM
uhuh...encem sungguh kambing tuh..

akak x sempat tgk kambing rayyan, mase tu dlm pantang :) lgpon terus bwk blk yg da siap je utk msk2

best gak, leh tgk the making of akikah anak2 ni :D

p/s: bleyy ek semelih akikah sekor by sekor? huhu
E.L.I.Z.A E.L.I.Z.A January 28, 2010 at 10:14 AM
haah..baru nk tanya awak..boleh ke aqiqah kambing tu sekor by sekor? bukan ke kena skaligus?

ngeri tgk darah kambing huhuuhu
MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy January 28, 2010 at 3:23 PM
Hasnor & E.L.I.Z.A~hehe boley la akak2 berdua..
sebelum ni pon was2 jgk.. sorry lbt jwp..on9 kat opis ni kalo nk buka komen mak aii punya lembab!kt umh xde masa nk on9.. hehe
khairi khairi January 28, 2010 at 4:59 PM
Jemput join komuniti BB Salak Tinggi kat www.salaktinggi.com
Intan Intan January 29, 2010 at 4:36 AM
Ala sian nya dia, spi berdarah kat belakang telinga dia tu...bkn sepatutnya pakai gunting ke fiza.

He he he, k.intan tak pernah wat cukur jambul nie tapi mcm pernah tgk yg org pakai gunting...me the blurrrr :D
MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy January 29, 2010 at 8:19 AM
Intan~gunting kalo cukur jambul xsilap..hehe..
masa tgk tu mmg berderau je die cukur..dhla smpai berdarah..
tp darwisy xnangis lgsg masa luka tu..haha